Beltconveyors (ook soms transportbanden genoemd) worden veel gebruikt in de industrie (als onderdeel van verschillende productielijnen), logistiek (apparatuur voor magazijnen en sorteert planten), bouw, handel, enz.
Beltconveyors zijn ontworpen voor horizontaal transport van verschillende bulkmaterialen zoals pellets, zaagsel, houtstof, houtkrullen, enz. Ze worden gebruikt als apparaten voor het laden en lossen van silo's (net als andere types van onze conveyors zoals kettingconveyors). Afhankelijk van de vereisten en het doel kunnen beltconveyors werken met capaciteiten van 25 m3/u tot 250 m3/u. Beltconveyors bestaan uit een aandrijfgedeelte, een spankrachtgedeelte en tussenliggende secties. Het aantal tussenliggende secties hangt af van de lengte. Conveyors zijn uitgerust met een meerlaagse transportband, aangedreven door het aandrijfgedeelte en bewegend op rollen. De behuizing van de conveyor is gemaakt van constructiestaal met een Magnelis® coating. De breedte van de conveyor hangt af van de vereiste capaciteit.
Model/Type: CPT 400, 500, 650
Materiaal: constructiestaal
Overlay: Magnelis®
Aandrijftype: spiraalvormige tandwielmotor Nord
Aandrijving: elektrische motor 400 V
Behuizing/lagers: SKF, SNR
Capaciteit: 25 - 250 m³/u
Fabrikant: Comerc
Gemiddelde snelheid: 2,0 – 3,0 m/s
Ons bedrijf biedt BT-serie rieldrogers aan van de Duitse STELA Laxhuber GmbH en ATSS-serie van het Poolse bedrijf AMS elektronik. Ze zijn uitgerust met ons eigen controlesysteem en zijn ontworpen voor het drogen van versnipperde biomassa, zoals zaagsel, microchips, stro, enz.
Ze hebben een lagere temperatuur van de droogfactor dan in trommeldrogers. De droogfactor kan warm water zijn met een temperatuur tot 90°C, een op glycol gebaseerde verwarmingsvloeistof met een maximale temperatuur van 120°C of, net als in trommeldrogers, warme lucht, maar niet hoger dan 100°C. De bovengrens van de temperatuur van het droogmiddel wordt opgelegd door de fysische en chemische eigenschappen van het riemmateriaal. Rieldrogers in de BT- en ATSS-serie kunnen een capaciteit van 2 tot 15 t/u bereiken.
Schroeftransporteurs worden gebruikt voor het transporteren van zaagsel, houtchips, pellets en andere bulkmaterialen. De behuizing van de transporteur is gemaakt van constructiestaal met een Magnelis® coating. De wormwiel is gemaakt van een dikwandige staalbuis met een 10 mm dikke spiraal die aan de buis is gelast. De eindhalsen die aan beide uiteinden van het wormwiel zijn gelast, zijn ontworpen om te worden gemonteerd in hoogwaardige zelfuitlijnende kogellagers (SKF of INA/FAG) met UCF-behuizing. Daarnaast zijn onze schroeftransporteurs uitgerust met rotatiemonitoringsensoren en inspectieluiken met overloopsensoren. Afhankelijk van de vereisten en het doel kunnen bandtransporteurs werken met capaciteiten van 15 m³/u tot 100 m³/u.
Schroeftransporteurs (ook bekend als schroefvoeders) worden in verschillende industrieën gebruikt, en hun ontwerp kan indien nodig worden aangepast aan de specificaties van elke industrie. De schroefvoeders die wij vervaardigen, maken deel uit van de pelletproductielijnen die wij ontwerpen en bouwen, en zorgen voor een stabiele, gelijkmatige toevoer van het grondstof naar de volgende productiefase.
Model/Type: CPS 250, 300, 350, 400, 450, 500
Materiaal: constructiestaal
Overlay: Magnelis®
Aandrijftype: spiraalvormige tandwielmotor Nord
Aandrijving: elektromotor 400 V
Behuizing/lager: SKF, SNR
Capaciteit: 15 - 100 m³/u
Fabrikant: Comerc
Lengte: 0,5 – 8,5 m
Redler type kettingtransporteurs zijn ontworpen voor horizontaal en hellend (tot 60°) transport van bulkgoederen zoals pellets, zaagsel, houtstof, houtkrullen, enz. Ze worden gebruikt als apparaten voor het laden en lossen van silo's, hamermolens, pelletpersen en tegelijkertijd voor het combineren van afzonderlijke secties van technologische lijnen.
De aandrijvingssectie is standaard uitgerust met NORD bedrijfseigen tandwielmotoren, rotatiemonitoringsensoren en inspectieluiken met overloopsensoren. De aandrijfas, waarop het vliegwiel is gemonteerd, is geplaatst in hoogwaardige zelfuitlijnende kogellagers (SKF of SNR).
Dankzij de constructie zorgt de spanningssectie voor een constante optimale kettingspanning.
Tussenliggende secties hebben standaard een lengte van 2000 mm, maar indien nodig kan er een sectie met een niet-standaard lengte worden gemaakt. De onderkant van de transporteur is bekleed met antistatisch, slijtvast materiaal (polyethyleen PE 1000), wat zorgt voor een laag geluidsniveau.
Model/type: CPZ I18, I20, I23, I26, I30, I35, I40, I50, I60
Materiaal: constructiestaal, roestvrij staal
Overlay: Magnelis®
Aandrijftype: spiraalvormige tandwielmotor Nord
Aandrijving: elektrische motor 400 V
Behuizing/lagers: SNR
Capaciteit: 15 – 300 m³/h
Fabrikant: Comerc
Lengte: 2 – 45 m (tot I23), 2-100m (vanaf I26)
De CSB-serie tromdrooginstallaties die door ons bedrijf worden vervaardigd, hebben een capaciteit van 2 tot 15 t/u en zijn bedoeld voor het drogen van gehakte biomassa, waaronder zaagsel, microchips, stro, enz. Alle modellen van de CSB-serie tromdrooginstallaties zijn aangepast om te werken met warmtegeneratoren voor zowel natte (vochtigheid tot 55%) als droge biomassa (vochtigheid tot 20%). Onze drogers zijn ontworpen met het oog op het maximaliseren van de veiligheid tijdens hun werking, wat wordt gegarandeerd door de aanzienlijke verlaging van de temperatuur van het droogmiddel, de toepassing van een klep die automatisch de stroom van het droogmiddel naar de trommel van de droger afsluit, en de implementatie van een modern brandbeveiligingssysteem en een uitlaatgaszuiveringssysteem in alle modellen van de drogers. De CSB-serie tromdrooginstallaties kenmerken zich door een stevige constructie en een esthetisch ontwerp. Ze werken stabiel en efficiënt.
De CMB-serie hamermolens die door ons bedrijf worden vervaardigd, zijn bedoeld om droge bulkmaterialen met een vochtgehalte tot 15% te malen en uniforme fracties te creëren voor verdere technologische processen. Er is de mogelijkheid om grondstoffen met een hoger vochtgehalte te malen, maar dit heeft een zeer significante impact op de prestaties van het apparaat. Afhankelijk van de behoeften en het doel kunnen CMB-serie hamermolens werken met een capaciteit van 2 t/u tot 10 t/u.
Het ruwe materiaal wordt vermaald door de impact van de hamers op het ruwe materiaal en het ruwe materiaal tegen de wanden van de vergruizingskamer. De regelmaat en grootte van de resulterende fractie worden bepaald door de diameter van de gaten in het gebruikte zeef. We raden aan om het gemalen materiaal onder de molen te verzamelen met pneumatisch transport, aangezien dit het gebruik van een pneumatische scheider mogelijk maakt om stenen en andere onzuiverheden die explosies kunnen veroorzaken, te zeven. Het gebruik van pneumatisch transport zal ook de prestaties van de molen verhogen.
Model/type: CMB 2,0 - 10,0
Materiaal: constructiestaal
Overlay: verf, spuitverf
Aandrijftype: elektromotor 1400 tpm
Aandrijfvermogen: 45 - 280 kW
Hamers: vierzijdig
Capaciteit: 20 - 80 m3/u
Fabrikant: Comerc
Bucket conveyors (liften) zijn ontworpen voor het verticale transport van bulkgoederen zoals pellets, zaagsel, houtstof, houtkrullen, enz. Ze worden vervaardigd in verschillende hoogtes met capaciteiten van 22 m³/u tot 238 m³/u. Bucket elevators bestaan uit eenvoudig te monteren modules, gemaakt van staal met een Magnelis® coating.
Banden en bakken:
Standaard bucket conveyor banden kunnen worden gebruikt bij een omgevingstemperatuur van -30°C tot +50°C. De banden zijn gemaakt van antistatische materialen in overeenstemming met ISO284 en DIN22104. De bakken hebben een zeer efficiënte en universele vorm die kan worden gebruikt voor het transporteren van verschillende materialen.
Model/Type: CPK 200, 240, 300, 345, 400, 520
Materiaal: constructiestaal, roestvrij staal
Overlay: Magnelis®
Aandrijftype: spiraalvormige tandwielmotor Nord
Aandrijving: elektrische motor 400 V
Behuizing/lagers: SNR
Capaciteit: 22– 238 m³/u
Fabrikant: Comerc
Lengte: 2 – 52 m – afhankelijk van het type CPK